Období normalizace a první změny
Areál od 20. do 50. let neprošel výraznějšími změnami a po válce pokračuje užívání bývalých výrobních hal Střední průmyslovou školou jako dílenských prostor. Teď však stojíme na prahu 50. let – zlaté časy továrny jsou ty tam a areál čekají opravdové rány a necitlivé zásahy. Drobné změny začínají v únoru 1951, kdy národní podnik Autorenova dostává stavební povolení pro adaptaci a úpravy objektu starší haly nazývané Excelsior pro opravu automobilů a přejmenovává se na Automobilové závody n.p. – závod na opravny osobních automobilů Mladá Boleslav. Podle archivních dokumentů Stavebního úřadu v Mladé Boleslavi šlo například o úpravy jako nová, lokálně vytápěná plynová kamna, čekárnu, příčky, úpravy schodiště i umýváren, výměnu podlahy v montážní hale a další dílčí změny, které prozatím nijak razantně nemění charakter objektu. V roce 1960 například vzniká i přístavek u paty komína, který funguje jako dílna záručních oprav. O 11 let později je přestavěn na trafostanici z důvodu nedostatku elektrické energie v areálu. To již podnik vystupuje jako autoopravna Komunálních služeb.
Zásadní rány v 80. letech
Opravdu těžké časy však nastávají 80. letech (název podniku je Okresní podnik služeb), kdy přicházejí radikální a nekoncepční zásahy na dvoře továrny, v interiéru budov i jejich fasádách. V roce 1982 je vydáno stavební povolení pro zřízení výrobny a bourárny baterií v provozovně OPS. Například v bývalém prostoru jídelny funguje montážní dílna, strojovna nabíječů a nabíjecí stanice; bourárna se nachází v blízkosti kotelny v západní části pozemku autoopravny. V jižní části provozního dvora jsou umístěny skladové prostory včetně skladu kyseliny. V roce 1983 je zkolaudována stavba kotelny, uhelny a velínu na západní hraně areálu. Radikální přestavba v těchto letech znamená kompletní přeorganizování fungování dříve vstupní části výrobní haly. Nástup do budovy z čela a s tím spojená funkce centrální předsíně je zcela potlačena a vchod je nově organizován ze dvorní části v místě schodiště do podkroví. Nové konstrukce jsou navíc podle dostupných dokumentů většinou nevalné kvality.